APLIKASI KESIHATAN DR MOMMY BABY : PLATFORM PENJAGAAN KESIHATAN IBU BAPA DAN ANAK

APLIKASI KESIHATAN DR MOMMY BABY

Kali ini AlongMurni (AM) ingin berkongsi satu platform sehenti yang mengutamakan penjagaan kesihatan untuk ibu bapa dan anak-anak iaitu Dr Mommy Baby. Dr Mommy Baby memperkenalkan aplikasi mudah alihnya yang menawarkan kemas kini kemudahan dan kesihatan kepada pengguna.

 

APLIKASI DR MOMMY BABY

Menyediakan kemudahan kepada ibu bapa dan anak-anak, Dr Mommy Baby menawarkan pelbagai perkhidmatan kepada pengguna. Daripada infomasi dan rawatan tentang kesuburan kepada infomasi  dan rawatan bersalin kepada penjagaan kesihatan kanak-kanak, Dr Mommy Baby sangat sesuai dengan keperluan dan kehendak ibu bapa moden.

 

APLIKASI KESIHATAN DR MOMMY BABY

“Dr Mommy Baby ialah platform yang memudahkan ibu bapa untuk sentiasa mengemas kini dengan maklumat yang berkaitan dengan kesihatan dan kesejahteraan keluarga mereka. Platform ini mempunyai pelbagai fungsi yang mungkin berguna oleh ibu bapa. Sebagai contoh, ibu bapa boleh menggunakan platform untuk mencari klinik atau kemudahan perubatan terdekat dan menempah dan beratur dari rumah. Fungsi ini menawarkan ibu bapa kelegaan apabila timbulnya keperluan dan memudahkan mereka. Kami berharap dapat menyediakan platform yang boleh dipercayai kepada ibu bapa terutama dalam bab kesihatan, khusus untuk ibu bapa dan anak-anak,” kata Dr Ramzul Adli, Ketua Pegawai Eksekutif yang juga pemilik jenama.

 

KEMPEN CARE4YOU

 

APLIKASI KESIHATAN DR MOMMY BABY

Sempena pelancaran Dr Mommy Baby, ibu bapa dijemput untuk menyertai kempen "Care4You" di mana ibu bapa boleh mengambil bahagian dalam pelbagai jenis aktiviti berkaitan dengan kesihatan seperti pemeriksaan kesihatan kanak-kanak, pemeriksaan dan penjagaan mulut. Selain itu, terdapat aktiviti yang menyeronokkan bagi anak-anak mereka.

 

APLIKASI KESIHATAN DR MOMMY BABY

Satu siri jelajah akan diadakan dari Oktober hingga Disember 2022 untuk meningkatkan kesedaran dan menggalakkan ibu bapa dalam memainkan peranan proaktif dalam memahami kesihatan keluarga. Jelajah Dr Mommy Baby’s Care4You yang pertama akan diadakan di Pusat Beli-belah MyTown dari 27 hingga 30 Oktober 2022. Terdapat pemeriksaan kesihatan dan kesihatan mulut untuk kanak-kanak di MyTown dalam tempoh tersebut.

 

APLIKASI KESIHATAN DR MOMMY BABY

Ibu bapa yang berminat boleh memuat turun aplikasi untuk maklumat lanjut.

Selain itu, Dr Malar Santhi Santherasegapan, seorang pegawai perubatan yang juga Influencer media sosial telah dilantik sebagai duta jenama Dr Mommy Baby. Beliau akan menerajui Kempen Care4you bersama 16 Influencer lain yang menjiwai semangat menjadi seorang ibu. Mereka akan berkongsi petua dan maklumat bermanfaat kepada ibu bapa dan anak-anak dari segi fizikal, mental dan emosi.


APLIKASI KESIHATAN DR MOMMY BABY


“Kami berasa bangga dapat bekerjasama Dr Malar. Beliau adalah seorang doktor perubatan bertauliah yang terkenal dengan kepakarannya. Kami percaya beliau boleh membantu kami mendekati ibu bapa dan mendidik mereka tentang kepentingan mendapatkan maklumat yang betul mengenai kesihatan,” tambah Dr Ramzul Adli.

 

Untuk maklumat lanjut, layari www.drmommynbaby.com  atau halaman Facebook Dr Mommy & Baby.

 

APLIKASI KESIHATAN DR MOMMY BABY

Post a Comment

4 Comments

  1. Aplikasi yang bagus ni untuk kaum ibu-ibu terutamanya ibu-ibu yang masih muda. Elok ada benda ni

    ReplyDelete
  2. wow dh mcm personal assistant plak app ni, mmg memudahkan kerja ibubapa when it comes to managing their children's health!

    ReplyDelete
  3. Wowo ...this is absolutely informative for all parents especially for their children, thanks for sharing this. Cheers Siennylovesdrawing

    ReplyDelete
  4. Dr Mommy Baby is a great platform for all parents. I am installing now to use too tq

    ReplyDelete