SUNFEET INTERNATIONAL REHAB CENTRE PAKAR NO 1 PENJAGAAN KAKI


Baru-baru ini AlongMurni (AM) bersama dengan anak-anak AM iaitu Annur dan Rayyan telah menghadiri sesi bersama 𝐃𝐚𝐭𝐨' 𝐃𝐫. 𝐄𝐝𝐦𝐮𝐧𝐝 𝐋𝐞𝐞 (𝐏𝐚𝐤𝐚𝐫 𝐎𝐫𝐭𝐨𝐭𝐢𝐤 𝐝𝐚𝐧 𝐏𝐫𝐨𝐬𝐭𝐞𝐭𝐢𝐤 𝐓𝐞𝐫𝐧𝐚𝐦𝐚 𝐀𝐬𝐢𝐚) yang lebih mesra dengan panggilan Dr Edmund di SUNFEET INTERNATIONAL REHAB CENTRE.

AM bersama dengan Annur dan Rayyan

‘SEJAJARKAN KAKI. SEJAJARKAN BADAN’

Kebanyakan orang termasuk AM tidak menyedari perkara ini, tetapi biomekanik yang lemah di kaki boleh menyebabkan lebih daripada sekadar sakit kaki - tetapi lutut, pinggul, dan sakit belakang juga.

Sepanjang berada di Sunfeet AM banyak belajar tentang kepentingan kaki, personaliti individu mengikut dari bentuk jari kaki dan rawatan yang sesuai untuk kaki yang bermasalah. Sebenarnya, pemeriksaan lanjutan Ortotik (Orthotics) kaki amat disyorkan oleh pakar apabila otot, tendon, ligamen, sendi atau tulang tidak berada dalam kedudukan berfungsi yang optimum yang akhirnya menjadi punca kesakitan, ketidakselesaan dan keletihan.

PERIHAL DR EDMUND LEE

Dato Dr Edmund Lee, PhD (AS) ialah Pakar Ortotik yang terkenal di Asia. Beliau merupakan generasi ketiga keluarga pakar Orthotics dan Prostetik di Malaysia. Edmund menamatkan empat tahun latihan ortotik dan prostetik di University of Salford, United Kingdom, dan bekerja di pelbagai jabatan ortotik di Stoke-on-Trent dan London, United Kingdom selama dua tahun. Beliau kembali ke Malaysia dan memulakan SUNFEET INTERNATIONAL REHAB CENTRE.

Kemahiran Dr Edmund dalam rawatan diagnostik, keupayaan untuk menetapkan dan mereka bentuk ortotik dan prostetik untuk pesakit telah mendapat pengiktirafan daripada rakan-rakan perubatan.

Pada 2011, beliau tersenarai dalam The Prestige's Top 40 Under 40. Pada 2014, sebagai mengiktiraf kerja dan sumbangan beliau kepada industri, masyarakat dan negara, beliau menerima Darjah Indera Mahkota Pahang (DIMP), anugerah berprestij yang membawa gelaran rasmi iaitu gelaran Dato'.

Selain menjadi tetamu tetap di pelbagai rancangan radio dan TV, Dato Dr Edmund juga telah menulis ruangan untuk The Health Today Magazine dan Parenting Magazine. Beliau juga telah dipaparkan dalam banyak akhbar popular The New Straits Times, The Star dan The Edge - akhbar terkemuka Malaysia.

PENDEKATAN DR EDMUND LEE UNTUK FOOT ORTHOTICS

Dr Edmund Lee 3D CUSTOM ORTHOTICS direka bentuk untuk meletakkan kaki pada kedudukan "ideal" dengan menyokong keempat-empat penjajaran– sekali gus menggalakkan pengagihan berat badan yang sekata.



Pelbagai jenis lebih 3000 gaya, fleksibiliti dan saiz yang terdapat di Sunfeet International Rehab Centre membolehkan pelanggan sesuai dengan sokongan yang memenuhi keperluan tertentu, jenis kaki, kasut, gaya hidup dan keselesaan keseluruhan mereka.

Ianya direka secara individu mengikut kaki masing-masing dalam membantu mencapai asas yang seimbang dan pelvis yang stabil. 3D CUSTOM ORTHOTICS adalah buatan tangan untuk kaki berdasarkan imbasan atau tuangan 3D dan Dr Edmund Lee Foot Analysis.

KELEBIHAN 3D CUSTOM ORTHOTICS

  • Sokong kaki dan kaki setiap kali menanggung berat untuk meningkatkan keyakinan dan prestasi sukan.
  • Memperbaiki kecederaan sukan kronik dan akut.
  • Meningkatkan pengagihan berat badan dan postur.
  • Optimumkan kesesuaian dan keselesaan kasut serta menyerap hentakan.
  • Ubah kedudukan fungsi kaki yang tidak normal untuk membetulkan banyak penyakit kaki biasa atau mengelakkannya daripada menjadi lebih teruk.
  • Bantu kaki anak-anak membesar dalam kedudukan yang lebih neutral atau sejajar secara anatomi.
  • Menghilangkan sakit pinggang akibat ketidaksamaan panjang kaki.
  • Tingkatkan keseimbangan badan dan kaki.

PROMOSI ‘BACK TO SCHOOL

Menariknya kali ini adalah terdapat Promosi "Back to School" iaitu diskaun 30% untuk kasut sekolah dan kasut sukan. Promosi ini sah sehingga penghujung Mac ini. Jom sama-sama buat pemeriksaan kaki untuk anak-anak dan dapatkan barangan di sini dengan potongan harga yang berbaloi dan menarik.

𝐒𝐔𝐍𝐅𝐄𝐄𝐓 𝐈𝐍𝐓𝐄𝐑𝐍𝐀𝐓𝐈𝐎𝐍𝐀𝐋 𝐑𝐄𝐇𝐀𝐁 𝐂𝐄𝐍𝐓𝐑𝐄
🕙 Waktu Operasi : Isnin - Sabtu (10AM - 5.30PM)
Sunfeet International Rehab Centre, Ground Floor, Wisma Daju 5, No 21, Jalan Barat, 46200 Petaling Jaya, Selangor.
Waze: Starbucks PJ8

Hubungi : 0135283939/ 0139122839
Laman Web : www.sunfeet.com.my
Instagram: https://www.instagram.com/sunfeetinternational/
Facebook: www.facebook.com/sunfeetinternational
#NewSunfeet #DrEdmundLee #SunfeetMY #Sunfeet #foothealth #podiatry #footcare 


Post a Comment

0 Comments