Eriza Mencipta Telaga Emosi Melalui Lagu ‘Demi Kasih’

 

Baru-baru ini AlongMurni (AM) dimaklumkan bahawa penyanyi muda berbakat iaitu ERIZA, 21 tahun, atau nama sebenarnya ISMAR ERIZA ALLYA telah mempertaruhkan bakat nyanyiannya dengan melancarkan lagu pertama beliau berjudul, ‘DEMI KASIH’.

ERIZA yang membuat kemunculan sulungnya dengan single terbarunya, mendedahkan bahawa pemilihan lagu 'DEMI KASIH' sebagai lagu debutnya adalah hasil daripada minat mendalamnya terhadap genre muzik balada.

Eriza Mencipta Telaga Emosi Melalui Lagu ‘Demi Kasih’

ERIZA MENCIPTA TELAGA EMOSI MELALUI LAGU ‘DEMI KASIH’

“Saya memilih lagu ini sebagai debut pertama kerana saya sangat sukakan muzik balada dan mahu mencubanya. Lagu-lagu balada mempunyai daya ungkapan emosi mendalam yang membuatkan saya tertarik dengannya” kata ERIZA.

ERIZA turut menyatakan bahawa lagu ‘DEMI KASIH’ hasil komposer dan penulis lirik, DATO AYU OMEL, ini mempunyai jiwa & emosi yang tersendiri apabila menyampaikan lagu ini.

Eriza Mencipta Telaga Emosi Melalui Lagu ‘Demi Kasih’

“Ketika mendengar demo lagu tersebut, hati saya terus tertarik pada lirik dan melodinya. Saya suka bagaimana penulis lirik menggambarkan jiwa seorang wanita yang melalui detik sukar dalam hidupnya apabila terpaksa melepaskan seorang lelaki yang banyak berkorban untuknya.

“Lagu ini agak mencabar bagi saya pada permulaannya, tetapi hasil dari bimbingan semua pihak di label D’AYU MUSIC memberikan keyakinan bahawa lagu ini akan berjaya menawan hati pendengar terutama mereka yang mengalami situasi yang sama seperti mesej di dalam lagu ini.”

DATO AYU OMEL, sebagai komposer dan penulis lirik, telah mencipta sebuah karya yang sungguh menarik, dan melalui penyampaian penuh emosi ERIZA, lagu 'DEMI KASIH' dijangka akan menjadi pilihan hati ramai pendengar.

ERIZA kini berada di landasan yang tepat untuk meraih kejayaan dalam dunia muzik, dan kita semua berharap untuk menyaksikan perjalanan kerjayanya yang semakin cemerlang. ‘DEMI KASIH’ adalah lagu yang pasti akan membawa kita dalam pengembaraan melalui emosi yang sejati” kata DATO AYU OMEL.

Walaupun masih menuntut pelajaran di sebuah universiti tempatan, ERIZA telah membuktikan bahawa beliau mampu menguruskan masanya dengan baik dan menganggap perjalanan ini sebagai liku-liku yang perlu dilaluinya dalam meniti kerjaya dalam industri muzik yang mencabar ini.

BAKAT NYANYIAN DAN LAKONAN DALAM MV ‘DEMI KASIH’

Menurut pengurus D’AYU MUSIC, Nazim Othman, proses persiapan segala bahan lagu ini dibuat dengan teliti terutama pada lagu dan muzik video ‘DEMI KASIH’ ini. Muzik video ini adalah hasil produksi dari MOTAWH PRODUCTION yang diarahkan oleh AS’AD MOTAWH.

“Apa yang menarik mengenai muzik video ‘DEMI KASIH’ ini adalah kami menerapkan bakat lakonan dan nyanyian ERIZA di dalamnya. Muzik video ini berkonsepkan penceritaan agar mood yang disampaikan dalam lagu ini lebih berkesan kepada pendengar. “Pengalaman lakonan ERIZA sebelum ini sangat membantu dalam proses menyiapkan muzik video ini” ujarnya.

ERIZA sebelum ini telah berlakon di dalam sebuah filem ‘Harum Malam’ arahan pengarah terkenal Dain Said, dan beliau telah selesai persiapan akhir untuk sebuah filem yang akan ditayangkan pada tahun hadapan.


Eriza Mencipta Telaga Emosi Melalui Lagu ‘Demi Kasih’

Untuk makluman, lagu ‘Demi Kasih’ telah dilancarkan pada 13 Oktober lalu di semua digital streaming bersama Muzik Video di Youtube Channel D’AYU MUSIC.

* Untuk saksikan Muzik Video dan Lirik lagu boleh klik di sini*  

https://www.alongmurni.com/2023/10/lirik-lagu-demi-kasih-oleh-eriza.html

KATA ALONGMURNI

"Demi semua kisah cintaku bersamamu, Ku khianati hati yang tulus mencintai aku". Lirik yang sangat mendalam dan AM sangat suka setiap bait-bait lirik dalam lagu ini.Tahniah buat DATO AYU OMEL atas keindahan dan lirik yang puitis ini. 

Suara Eriza sangat lunak dan sedap didengari. AM sukakan keunikan suara Eriza ini. Semoga terus melangkah maju dengan jayanya dalam bidang nyanyian genre balada ini. 

Post a Comment

2 Comments

  1. Lagu yang santai dan mudah difahami. Tahniah Eriza atas single pertama ini

    ReplyDelete
  2. Your post is a radiant example of brilliance! Insightful, well-articulated, and truly valuable. Thanks for sharing your perspective.

    ReplyDelete