Panduan Memilih Sunscreen Aloe Vera Terbaik

 

Sunscreen, sun cream atau sun block sebenarnya merujuk kepada satu benda yang sama iaitu pelindung matahari. Semestinya AlongMurni (AM) gunakan pada permukaan kulit wajah terutamanya bagi melindunginya daripada bahaya sinaran ultra ungu. 

AM sentiasa memilih sunscreen yang kaya dengan bahan-bahan semulajadi seperti Aloe Vera. AM pastikan mesti SPF 30 keatas dan mempunyai broad spectrum yang tinggi. Kali ini AM nak kongsikan sunscreen yang menjadi pilihan AM iaitu ALOE VERA SUNSCREEN HANSAEGEE NATURE.  

PANDUAN MEMILIH SUNSCREEN ALOE VERA TERBAIK

WAJIB ADA 7 KELEBIHAN INI 


PANDUAN MEMILIH SUNSCREEN ALOE VERA TERBAIK


HANSAEGEE NATURE merupakan sunscreen yang menggunakan bahan-bahan semulajadi seperti aloe vera, Centella Asiatica dan ekstrak Morus Alba Bark. Bahan utamanya adalah Glycerin, Sodium Hyaluronic, & Allantoin

7 KEBAIKAN ALOE VERA SUNSCREEN HANSAEGEE NATURE

Kebaikan HANSAEGEE NATURE adalah bertujuan untuk melindungi kulit dari sinaran UV yang boleh memberi risiko penuaan awal. Tidak hanya perlu digunakan ketika cuaca panas, sebaiknya adalah menggunakannya sebelum keluar rumah lagi, sebaik-baiknya selepas mandi.

1) SPF 50 PA +++

Sunscreen yang mengandungi SPF 50 PA +++ sememangnya terbaik untuk melindungi kulit kita dari sinaran UV dan ia boleh mengelakkan sunburn. Situasi kerja AM yang perlu melawat tapak pembinaaan dan melakukan pemerhatian di bawah matahari teruk semestinya penggunaan sunscreen SPF 50 sangat membantu dan melindungi kulit wajah dari sinaran UV.


2) HYBRID SUNSCREEN

Semestinya Sunscreen Aloe Vera ini sesuai untuk SEMUA jenis kulit. Gabungan yang diiktiraf secara klinikal membolehkan kulit terpelihara daripada sinaran UVA dan UVB. Jadi gabungan kimia dan fizikal ini menghasilkan tekstur yang sangat ringan dan mudah meresap. 

PANDUAN MEMILIH SUNSCREEN ALOE VERA TERBAIK

3) NOT OILY AND NON-STICKY (SUNSCREEN UNTUK KULIT BERMINYAK)

Bagi pengguna yang mempunyai masalah kulit berminyak, AM sangat sarankan ALOE VERA SUNSCREEN HANSAEGEE NATURE sangat sesuai kerana tekstur yang tidak berminyak dan tidak melekit pada kulit.  


PANDUAN MEMILIH SUNSCREEN ALOE VERA TERBAIK

4) NO WHITE CAST

ALOE VERA SUNSCREEN HANSAEGEE NATURE merupakan sunscreen tanpa white cast yang sangat mudah diratakan pada kulit wajah dan tidak meninggalkan kesan ‘white cast’. Sunscreen ini juga krim siang terbaik kerana teksturnya yang mudah meresap pada kulit. Jadi tugasan harian AM dapat dilakukan dengan mudah tanpa perlu risau masalah kesan tidak sekata pada kulit wajah.  


PANDUAN MEMILIH SUNSCREEN ALOE VERA TERBAIK

5) NOT WATER PROOF (SUNSCREEN BOLEH DIBILAS DENGAN AIR)

ALOE VERA SUNSCREEN HANSAEGEE NATURE adalah jenis sunscreen non water resistant. Sunscreen ini juga mudah dibilas dengan air dan mesra wudhuk kerananya ianya tidak kalis air. Jadi mudah dibersihkan dan dipakai semula. 


PANDUAN MEMILIH SUNSCREEN ALOE VERA TERBAIK

6) CALMING AND SOOTH SKIN (SUNSCREEN MENGANDUNGI ALOE VERA)

Ianya sangat sesuai untuk semua jenis kulit terutamanya bagi yang mempunyai masalah kulit sensitif kerana kandungan sunscreen yang mengandungi aloe vera bertindak menyejukkan kulit wajah dan tidak menyebabkan keradangan mahupun kegatalan pada kulit. Sunscreen terbaik ini sangat sesuai untuk dijadikan base make up.  


PANDUAN MEMILIH SUNSCREEN ALOE VERA TERBAIK

7) TIDAK MENGANDUNGI BAHAN TERLARANG DAN MERBAHAYA

Hybrid Sunscreen ini TIDAK mengandungi alcohol, paraben, sulfat, silicon dan bahan yang menyebabkan alergi. Sunscreen SPF 50 ini sangat selamat dan sesuai digunakan untuk semua jenis kulit. 

CARA PEMAKAIAN SUNSCREEN YANG BERKESAN

Sebenarnya, waktu pemakaian sunscreen yang betul adalah 15 minit sebelum keluar rumah. Harus gunakan sunscreen dalam jumlah yang mencukupi iaitu sebanyak dua jari untuk kesan satu muka. ALOE VERA SUNSCREEN HANSAEGEE NATURE mengandungi SPF 50 dan PA+++. Jadikan sunscreen ini dapat melindungi kulit wajah dari mengalami kerosakan atau sunburn.  


PANDUAN MEMILIH SUNSCREEN ALOE VERA TERBAIK

Seeloknya sunscreen dipakai pada siang hari bagi mengelakkan sinaran UV yang boleh merosakkan kulit wajah. Semasa berada di pejabat yang berhawa dingin, AM hanya reapply (pemakaian semula) sunscreen setiap 5-6 jam sekali. Jadi sepanjang berada di pejabat AM akan gunakan 2 kali sehari. 

Namun, jika AM perlu bekerja di luar pejabat dan terdedah dengan sinaran UV secara langsung, AM akan reapply setiap 2-3 jam sekali. Contohnya jika AM perlu melawat tapak pembinaan dan terdedah kepada matahari secara langung, AM akan apply 30 minit sebelum keluar dan setiap 2 jam ketika berada di luar. 


PANDUAN MEMILIH SUNSCREEN ALOE VERA TERBAIK

KATA ALONGMURNI

Selepas 2 minggu penggunaan ALOE VERA SUNSCREEN HANSAEGEE NATURE, AM sangat berpuas hati. Selain menjadikan tona kulit sekata dan melindungi dari sinaran UV yang merosakkan kulit wajah, dengan saiz 70 ml ini sunscreen mudah dibawa mana-mana dan AM letakkan ke dalam tas tangan AM.  


PANDUAN MEMILIH SUNSCREEN ALOE VERA TERBAIK

AM sukakan teksturnya yang ringan, tidak melekit dan mudah meresap. Sunscreen ini sangat sesuai untuk semua jenis kulit kerana mengandungi kandungan bahan yang berkualiti tinggi seperti Aloe Vera. Barulah kekal yakin berdiri di bawah matahari tanpa perlu risau kulit rosak. 

AM sangat rekoman pada pembaca AM untuk menggunakan dan memilih ALOE VERA SUNSCREEN HANSAEGEE NATURE sebagai pilihan sunscreen terbaik. 


PANDUAN MEMILIH SUNSCREEN ALOE VERA TERBAIK


Detail lanjut berkaitan ALOE VERA SUNSCREEN HANSAEGEE NATURE boleh rujuk pada 

  Brand: Hansaegee Nature

  Website: www.hansaegee.com/shop  

  IG page: https://www.instagram.com/hansaegeenature/  

  FB page: https://www.facebook.com/HansaegeeNature  

  Youtube page: https://www.youtube.com/c/HansaegeeNatureMalaysia  


PANDUAN MEMILIH SUNSCREEN ALOE VERA TERBAIK


 





Post a Comment

0 Comments