TRAVELOGUE PULAU: PUTERI BAYU BEACH RESORT

TRAVELOGUE PULAU : PUTERI BAYU BEACH RESORT
PERCUTIAN ROMANTIK
ABADIKAN KENANGAN TERINDAH




Along Murni (AM) rasa teruja bila tiba di PUTERI BAYU BEACH RESORT. Walaupun rasa kepenatan tapi bila melihat pemandangan yg indah dan cantik, mata AM jadi segar tau!!

PUTERI BAYU BEACH RESORT, dahulunya dikenali sebagai Sri Bayu di Pulau Pangkor. Dengan setiap pemandangan menarik di sepanjang pantai Pasir Bogak, PUTERI BAYU BEACH RESORT adalah tempat percutian yang sempurna untuk keluarga dan mengabadikan kenangan-kenangan terindah kepada pengunjung yang datang ke Pulau Pangkor.


Kemudahan Chalet Keluarga (8 unit) 

Kita duduk di balkoni peribadi tersendiri sambil menikmati pemandangan Pantai Pasir Bogak yang indah. Ia juga telah tersedia ruang tamu yang luas dan dua bilik tidur yang berasingan. Sesuai untuk keluarga kecil lima atau enam orang, 2 katil single dan bersaiz king saiz katil.Lain-lain kemudahan bilik termasuk peti sejuk mini, dua bilik mandi yang berasingan, ASTRO TV, telefon IDD, pembuat kopi dan pengering rambut.






Taman BAYU & VILLAS (40 unit) 

Lengkap berhawa dingin Taman Bayu Villa Chalet mempunyai ciri-ciri bilik yang luas dan boleh memuatkan sehingga tiga tetamu dewasa atau empat keluarga.Kemudahan Bilik termasuklah, warna TV dengan saluran ASTRO terpilih, telefon, Peti sejuk mini, mini lounge, balkoni, pembuat kopi dan pengering rambut.





Bilik STANDARD bilik Hotel (62 unit) 

Bagi mereka yang mengembara dan mempunyai bajet dalam Bilik-bilik standard di sini menawarkan kemudahan-kemudahan asas untuk penginapan yang tenang dan santai.Terletak tidak jauh dari bangunan utama dan beberapa langkah dari Bayu kedai kopi dan kolam renang, Bilik-bilik standard lengkap dengan TV dengan saluran terpilih ASTRO, pancuran mandian air panas dan Penyaman udara.


Bilik SUPERIOR (11 unit) 

Lebih besar daripada bilik standard. bilik superior yang selesa memenuhi keperluan bagi kumpulan kecil dua hingga tiga manakala menawarkan kemudahan-kemudahan asas seperti balkoni, TV, teh dan kopi pancuran mandi air panas, telefon IDD, kemudahan dan Penghawa dingin.




Kalau ada pasangan yang memilih Pulau Pangkor sebagai destinasi Pecutian Bulan Madu, AM sangat sarankan untuk menginap di sini. Segalanya tersedia indah dan rapi oleh pihak pengurusan PUTERI BAYU BEACH RESORT










makan malam Romantik 'PAKEJ HONEYMOON'

AM juga mencuba pakej Menu Korean BBQ Spicy untuk menu 2 orang.Lebih privasi dan sangat santai tau!!



Antara menu-menu menarik yang tersedia unutk makan malam boleh lihat di bawah.. Menu yang menarik dan kerap menjadi pilihan bagi pengunjung untuk makan malam. 

KETAM BAKAR

KAMBING BAKAR

SOSEJ BAKAR

AYAM BAKAR
IKAN BAKAR

KOBIS MASAK TAU CHU

BLACK PAPER KENTANG

SPAGETTI SEAFOOD

NASI GORENG CINA

MUSHROOM SOUP
ANEKA BUAH-BUAHAN





ANEKA JENIS SALAD DAN SAYURAN






AM juga kongsikan video-video menarik di laman sosial. Jom jengah link-link yang AM kongsikan di bawah. 









Bagi yang berminat untuk menginap di PUTERI BAYU BEACH RESORT boleh hubungi di nombor tertera atau tempah melalui 

Puteri Bayu Beach Resort
Pantai Pasir Bogak,
32300 Pulau Pangkor,
Perak Darul Ridzuan,
Malaysia.
605 – 685 1929 / 1035 / 1794

KATA ALONG MURNI:

PUTERI BAYU BEACH RESORT 
MERUPAKAN PERCUTIAN MENARIK 
YANG TERDAPAT DI PULAU PANGKOR
 DENGAN PAKEJ-PAKEJ YANG MENARIK, 
MENU YANG SEDAP-SEDAP 
DAN HARGA YANG BERPATUTAN. 
WAJIB MENGINAP DI PUTERI BAYU BEACH RESORT 
JIKA DATANG KE PULAU PANGKOR. WALAAAAA!!!


















Post a Comment

5 Comments

  1. bestnya bercuti di pulau pangkor

    ReplyDelete
  2. Wah menarik pakej2 yang ditawarkan.

    ReplyDelete
  3. pakej honeymoon tu mcm menarik je, hehe

    ReplyDelete
  4. best kan, Puteri Bayu ni..kami duduk di Bayu villas, memang dapat dengar deruan2 ombak dari balkoni lagi..boleh repeat :P

    ReplyDelete