CARINA : BAHAN MATERIAL TISU TERBAIK JADI PILIHAN

Perkongsian AlongMurni (AM) kali ini adalah berkaitan dengan penggunaan harian kita iaitu tisu. Tisu sangat penting dalam memastikan tugasan dan aktiviti harian berjalan lancar samada Tisu Basah mahupun Tisu Kering. AM menggunakan Tisu jenama Carina sebagai pilihan dan medium dalam membantu memastikan kebersihan dan aktiviti-aktiviti seharian AM.

 


PRODUK CARINA

Carina ditubuhkan pada tahun 2009 sebagai pengeluar tisu pertama Malaysia. Tisu Carina menjadi pilihan AM kerana material Carina itu sendiri memberikan keselesaan kepada orang ramai disamping mengekalkan standard kualiti produk yang terbaik. Ia adalah pilihan terbaik untuk mereka yang berkulit sensitif seperti AM kerana bahan material yang dihasilkan oleh Carina tidak mengandungi sebarang komponen kitar semula, justeru menjadikannya lembut pada kulit dan tahan lasak.

 

4 kategori utama produk Carina adalah

  • Beauty Care (Penjagaan kecantikan)
  • Toiletries Care (Barangan bilik mandi)
  • Kitchenware (Produk Dapur)
  • Health Care (Penjagaan kesihatan)

 

Kualiti material tisu Carina berkualiti tinggi menjadi keutamaan bagi kegunaan harian AM dalam memastikan kebersihan terjaga di samping mudah dibawa ke mana sahaja. Selain itu, tisu Carina juga mesra alam kerana ia larut dalam air sekaligus baik untuk kita dan juga alam sekitar. Malahan Harga yang ditawarkan cukup berpatutan dan mesra poket setiap lapisan masyarakat.


KELEBIHAN TISU CARINA

  • Diperbuat daripada 100% virgin pulp.
  • Menggunakan 100% kapas tulen asli.
  • Tidak mengandungi bahan kitar semula jadi tisu lebih berkualiti.
  • Lembut pada kuli, sesuai untuk semua jenis kulit walaupun kulit sensitif.
  • Tahan lasak dan tidak mudah koyak.
  • Harga yang berpatutan dengan kualiti yang tinggi.

 

RANGKAIAN PRODUK CARINA

  • Carina Handkerchief Tissue
  • Carina Wallet Tissue
  • Carina Box Tissue
  • Carina Wet Wipes
  • Carina Antibac Wipes
  • Carina Cotton Bud
  • Carina Facial Cotton
  • Carina Kitchen Roll

 

KEMPEN "WE CARE, WE LOVE"


Untuk Kempen CARINA 2023 ini yang berkonsepkan tema "We Care, We Love" sangat signifikan dengan peredaran zaman dan juga perkembangan semasa selepas era pandemik. Kempen ini diadakan bertujuan untuk menggalakkan kesedaran tentang kebersihan, mewujudkan persekitaran yang sihat dan mengurangkan pencemaran alam sekitar. Sangat bagus dan terbaik inisiatif yang diambil oleh pihak jenama Carina ini kan?

 

Selain itu, kempen ini juga dianjurkan untuk memberi pendedahan kepada pengguna seiring dengan produk Carina yang 100% diperbuat daripada kapas tulen semulajadi dan juga mesra kulit. Seterusnya, kempen ini juga dijangka dapat membantu pemulihan pemulihan ekonomi pengeluaran tempatan selain untuk memenuhi keperluan dan kehendak khususnya penduduk Asia Tenggara.  #CarinaCares

 

CARINA DRY TISSUE

CARINA HANDKERCHIEF TISSUE, CARINA WALLET TISSUE, CARINA FACIAL TISSUE DAN CARINA KITCHEN TOWEL

 


CARINA DRY TISSUE sememangnya diperbuat menggunakan 100% pure virgin pulp (100% pulpa dara) dan 100% kapas tulen asli tanpa dicampur dengan sebarang bahan kitar semula untuk memastikan kebersihan dan memastikan tisu ini selamat digunakan pada semua permukaan termasuklah untuk masalah kulit yang sensitif.

 



Tisu Carina didatangkan didalam pelbagai saiz, sesuai dengan kegunaan dan keperluan pengguna daripada pacakaging yang kecil sehingga yang besar, sesuai digunakan oleh semua dan mudah dibawa kemana sahaja.

 


AM pula sentiasa meletakkan CARINA DRY TISSUE di dalam tas tangan dan beg AM. Pilihan AM adalah CARINA HANDKERCHIEF TISSUE dan CARINA WALLET TISSUE yang sangat sesuai dibawa kemana saja sebab packaging yang kecil dan nipis.

 

Kalau singgah ke rumah AM pula, dapat dilihat AM menggunakan CARINA LAVENDER SERIES BOX TISSUE kerana mempunyai lapisan 2-layer yang sangat mudah digunakan untuk AM dan tetamu yang datang. 

 


Kat bahagian dapur pula AM suka menggunakan Carina Kitchen Towel atau kitchen roll. Mana tidaknya ketika memasak mesti ada kesan percikan minyak hasil daripada menggoreng terutamanya di bahagian kaunter dapur mahupun kawasan sekelilingnya dan mengelap peralatan dapur. Hal ini kerana, material Carina Kitchen Towel ini agak tebal dan dapat meresap minyak dan lebihan air yang tumpah.

 

CARINA WET TISSUE

CARINA WET WIPES DAN CARINA ANTIBAC WIPES


Sudah menjadi kebiasaan AM, ketika makan atau menjamu selera di luar, AM akan mengelap dahulu sudu atau garfu yang AM gunakan untuk makan. Jadi AM menggunakan Carina Wet Tissue. AM menggunakan Carina Wet Tissue kerana ianya dapat mengelap dan membersihkan permukaan daripada bakteria dan virus. Carina Wet Wipes menjadi pilihan AM kerana material bahan Carina Wet Tissue ini yang bebas paraben dan bebas alkohol di samping diperbuat menggunakan bahan natural dan 100% kapas tulen dengan kandungan 99% air.

 


Malahan setelah selesai makan atau mengelap tangan selepas menyentuh mana-mana permukaan ketika berada di luar, AM akan menggunakan Carina Wet Tissue. Carina Wet Tissue ini sesuai digunakan untuk semua golongan umur terutamanya bagi yang mempunyai masalah kulit sensitif atau alahan.

 

CARINA COTTON

CARINA FACIAL COTTON DAN CARINA COTTON BUD

 


AM sangat sukakan material pada Carina Cotton. Carina Cotton yang diperbuat dengan 100% pure cotton sangat sesuai untuk digunakan sebagai fungsi penjagaan dan kecantikan diri sebab kapas ini bersifat hypoallergenic dan tidak akan menyebabkan masalah iritasi kulit.

 


Didalam rangkaian Carina Cotton ini terdapat juga Carina Cotton Bud. Carina Cotton Bud pula AM gunakan untuk membersihkan kawasan celahan pada badan ataupun celahan kecil yang terdapat pada permukaan kereta.


CARINA GIFT BOX

Menariknya kali ini, Carina tengah mengadakan jualan set iaitu Carina Gift Box. Harganya Cuma RM35.00 sahaja (HARGA PROMO SEKARANG RM29.90). Antara barangan Carina yang terdapat di dalam Carina Gift Box termasuk produk-produk seperti berikut:

 


Selain produk, di dalam Carina Gift Box, terdapat juga:

  • Shop online voucher Shopee Carina official Store RM 5 voucher
  • Review & Win campaign flyer 
  • Carina Surprise Ang-pao sehingga RM88 melalui TNG

 

Carina Gift Box boleh didapati di Aeon Big (Cawangan terpilih), Mix Store (Cawangan terpilih @ IOI City Mall), Hot Market @ Berjaya Times Square, dan Tong Hup Trading, Melaka.

 

CARINA REVIEW & WIN

Seramai 100 pemenang dicari untuk peraduan CARINA Review & Win kali ini! 100 pemenang bakal memenangi bekalan rumah produk Carina selama 3 bulan dengan jumlah RM150 untuk setiap pemenang pada setiap bulan.

 


CARA MENYERTAI PERADUAN CARINA REVIEW & WIN

  • Muat naik Foto/VIDEO Ulasan pengalaman anda dengan MANA-MANA produk siri CARINA di Facebook/Instagram/ Tiktok
  • Beritahu sebab anda akan mengesyorkannya & tag @CARINA rasmi Facebook / Instagram / Tiktok
  • Hashtags #MYCarina #WeCareWeLove dan pastikan post anda adalah umum.

 

TERMA & SYARAT PERADUAN CARINA REVIEW & WIN

  • Tempoh kempen bermula SEKARANG sehingga 30 April 2023
  • 300 Penilai Terbaik akan dipilih untuk MENANG 3 Bulan Bekalan Rumah Carina bernilai RM150. Pemenang akan umumkan pemenang di halaman Facebook Carina bermula dari Feb 2023. 
  • Hadiah tidak boleh ditukar, tidak boleh dipindah milik, dan tidak boleh ditebus dengan wang tunai atau hadiah lain. Pihak Carina berhak untuk mengubah suai dan meminda terma dan syarat tanpa notis terlebih dahulu.
  • Resit pembelian WAJIB ditunjukkan untuk menuntut hadiah.
  • Setiap pemenang hanya sah untuk menuntut sekali sahaja, Nama & resit Pembelian yang sama tidak dibenarkan.
  • Resit pembelian sah dari 1 Jan 2023- 31 April 2023 sahaja.
  • Baucar tunai bernilai RM150 adalah untuk pembelian produk CARINA sahaja, setiap baucar tunai RM50 hanya sah selama 1 bulan.
  • Carina berhak untuk mengubah suai dan meminda terma dan syarat tanpa notis terlebih dahulu.


Produk CARINA boleh didapati di lokasi berikut;

Aeon Big, Aeon Wellness, Econsave, Mydin, NSK, Ascen+ Pharmacy, MiX Store, PotBoy Groceries, C-Mart Penang, Kedah, Perlis; Ceria 99 Penang, Kedah, Perak; Family Stores Seremban; Family Stores Melaka; Oppa Mart Melaka & Seremban; Nirwana Maju Johor, Pahang, Terengganu, Kelantan; Target Supermarket Johor; Song Mart Malaysia Johor; Pasaraya Hwa Thai Johor.

 

Selain itu, anda juga boleh dapatkan produk CARINA secara online di

🛒Shopee: https://shopee.com.my/carina.os

🛒Lazada: https://www.lazada.com.my/wangzheng-care/

🛒TopzMall: https://topzmall.com/store/789

 

CARINA MALAYSIA OFFICIAL MEDIA SOSIAL

Facebook: www.facebook.com/carina.loveandcare

Instagram: www.instagram.com/carina.malaysia

TikTok: www.tiktok.com/@carinamalaysia

 

#MildAndGentle #comfortable #pure #SoftAndTender #CarinaMalaysia #CarinaCares #HealthyTissue #VITAMEDIA #CARINA #WeCareWeLove #beautytissue #BetterLife #CarinaMY #MYCarina #Tissue #CarinaTissue #handkerchieftissue #handkerchief #VirginPulp #PurePulp #Wallettissue #CarinaLavender #CarinaGreentea #CarinaRose #CarinaEveryday #CarinaPure #CarinaCaringLife #CarinaForAll #BetterwithCarina #CarinaFamily #Carina100natural #CarinaNature

 

 

@alongmurni85 Penggunaan @CarinaMalaysia dalam aktiviti seharian #AlongMurni . Memang terbaik, selesa dan mudah dibawa kemana2 sahaja #CarinaMalaysia #CarinaCares #HealthyTissue #CARINA #WeCareWeLove #CarinaMY #MYCarina #Tissue #CarinaTissue #handkerchieftissue #VirginPulp #PurePulp #Wallettissue#CarinaEveryday #CarinaCaringLife #CarinaForAll #BetterwithCarina #CarinaFamily #Carina100natural #CarinaNature ♬ bunyi asal - AlongMurni

Post a Comment

7 Comments

  1. Nampak dah carina tu. Btw comel la inner AM haha

    ReplyDelete
  2. suka brand ni.. biarpun lokal tapi kualitinya memang terbaik... sangat rekomen esp kitchen towel

    ReplyDelete
  3. Rawlins suka sebab saiznya yang kompak, mudah nak bawa ke mana-mana.

    ReplyDelete
  4. Jenama yang sangat berkualiti Carina ni. Suka stock up kapas dan produk tisu mereka ni sebab mudah untuk pelbagai kegunaan.

    ReplyDelete
  5. Ok 👌🏻 ok , restocking my Carina items to join in this contest, wish me luck to win ya cheers Siennylovesdrawing

    ReplyDelete
  6. Absolutely brilliant to go with CARINA kan! Memang trusted brand now, Nell suka quality product brand ni... Wajib stock up banyak2 for CNY guests nanti! Boleh try join contest juga kan..

    ReplyDelete
  7. Hey i m using their products too, the wallet tissue and wipes wajib bawa bila i kelaur

    ReplyDelete