APLIKASI GIG2U: APLIKASI PILIHAN TERBAIK UNTUK PARA PEMUZIK


APLIKASI GIG2U: APLIKASI PILIHAN TERBAIK UNTUK PARA PEMUZIK


MENJAMIN KERJAYA, MUDAH DAN CEKAP



Sejak internet menjadi satu modaliti yang mudah dan dimiliki oleh hampir segenap masyarakat, kita menjadi lebih terbuka dan terdedah dengan pelbagai perkara. Ilmu menjadi lebih mudah untuk diakses. Jadi, tidak hairanlah semakin ramai anak muda dilihat berkemahiran memainkan alat muzik dek kerana lambakan tutorial untuk memainkan alat muzik di dunia maya. Ada ahli pemuzik yang terdiri daripada Lepasan Ijazah Muzik yang benar-benar mempunyai bakat dan kemahiran yang tersendiri.

Namun kerap kali AlongMurni (AM) mendengar isu-isu dan permasalahan sering dihadapi sebagai Vokalis (Penyanyi) mahupun pemain muzik itu sendiri. Malahan pihak yang berminat untuk menggunakan perkhidmatan dari pemuzik itu sendiri punyai masalah tersendiri. Ada yang lambat membuat bayaran malahan ada yang dikenakan bayaran yang agak tinggi. Padahal bayaran pemuzik itu lebih rendah dari Agen yang dikatakan menguruskan pemuzik itu sendiri.

Sudah sampai masa untuk BERHENTI bagi ejen-ejen menjadi orang tengah. Ejen markup kadang-kadang lagi tinggi daripada bayaran pemuzik tu sendiri. Makan atas angin!!

Jadi AM telah menemui satu aplikasi yang memberi kelebihan kepada kedua-dua pihak iaitu Aplikasi Gig2U. Ia merupakan platform yang diwujudkan bagi membantu para pemuzik mendapatkan pekerjaan dengan mudah , cekap dan pantas.



Kelebihan Aplikasi Gig2U :-

  • Bad Debt Payment | Payment System
  • Job Replacement | Auto-Replacement & Rating System
  • Attendance | QR Check-In System
  • Accounting | Account System
  • Cluttered Social Media Job Posting | Filter Option
  • Personal and Business Chat | Job-Only Discussion Room

Jadi Aplikasi ini dapat memberi ruang untuk para pemuzik membuat persembahan di Hotel, Majlis Rasmi tertentu dan Restoran –restoran terkemuka. Malahan Klien juga boleh memilih para pemuzik yang bersesuaian mengikut profil yang terdapat dan sentiasa dikemaskinikikan di Aplikasi Gig2U. Mudah bukan??



Caranya mudah. Hanya perlu Download Aplikasi Gig2U di Playstore ataupun Applesore dan perlu mendaftar menggunakan profil Facebook dan mencipta profil sendiri. Kemudiannya pemuzik boleh memuat turun video persembahan yang bersesuaian dengan permintaan klien.


Jadi pengguna Gig2U boleh mencari pekerjaan yang bersesuaian termasuk lokasi, tarikh dan waktu. Selain daripada itu, pihak Gig2U akan menguruskan soal kontrak so para pemuzik tidak payah bersusah payah untuk menguruskannya sendiri.

LamanWeb :

Facebook Page :

Instagram Page :



Post a Comment

14 Comments

  1. oh apps baru ni. pertama kali dengaq ^_^

    ReplyDelete
  2. Mudah betul sekarang ni ya ! Internet sekarang ibarat nyawa kedua kot..hehehe. Takde intenet ape pun takleh nak buat ..

    ReplyDelete
  3. Rasanya dah komem fasal app mizik untuk orang orang muzik cari kerja ni. Memang sesuai utk mereka.

    ReplyDelete
  4. wah bagusnya apps ni bagus untuk sycn kan semua pemusik n pecinta music dalam satu platform.. cool

    ReplyDelete
  5. So not bad juga akan ada app seperti ini untuk memberi lebih peluang kepada mereka yang memerlukannya.

    ReplyDelete
  6. InsyaAllah GIG2U ini akan membantu lebih ramai karyawan mengembangkan bakat mereka dan juga berkongsi bakat dengan seluruh dunia. Moga rezeki mereka semakin lebih terbuka dan dimudahkan.

    ReplyDelete
  7. Kita ni pandai main triangle jer boleh tak nak daftar kat sini hehehe mana tahu ada orang panggil nak kolaborasi jadi musician wakakakaka. Bagus ada platform sekarang tak perlu susah-susah nak cari artis dan juga mengetengahkan artis underground kan...

    ReplyDelete
  8. Bagus lah sekarang memudahkan pemuzik diluar sana untuk mencari kerja dalam industri muzik, mesti ramai kawan-kawan suka apps ni sebab boleh menghubungkan mereka dengan kerja yang berkualiti dan berbaloi.

    ReplyDelete
  9. Apps bagus untuk pemuzik dikenali dan seterusnya menjana pendapatan. Hehehe

    ReplyDelete
  10. First time dengar nama apps GIG2U ni. Tapi baguslah ada apps macam ni. So pemuzik diluar sana dapat kembangkan lagi bakat dorang & jana pendapatan

    ReplyDelete
  11. Makin banyak aplikasi di market skrg nie ya. Xtercapai akal kadang memikirkan kebolehan mereka cipta aplikasi tersebut. Menarik jugak apliaksi nie. Nanti nk cuba download n teroka

    ReplyDelete
  12. Sukalah apps ni. Menarik sangat. Zaman sekarang semuanya canggih dengan adanya apps

    ReplyDelete
  13. bagus dah ada apps. siapa yang buat tu memang did a good job lah. membantu yang memerlukan dan diperlukan. semoga industri musik terus dipelihara.

    ReplyDelete
  14. wow baru tahu pasal ni. first time dengar. mungkin sebab bukan seorang pemuzik dan takde friends pemuzik so tak familiar. bagus sangat share pasal ni :D

    ReplyDelete