KLINIK PREMIER : KLINIK ESTETIK DENGAN PILIHAN RAWATAN TERBAIK.


Baru-baru ini AlongMurni (AM) turut sama menghadiri majlis perasmian ‘Back to Life’ yang diadakan di salah satu klinik estetik terkemuka di Malaysia iaitu KLINIK PREMIER.  Tidak dinafikan bahawa Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) sejak wujudnya pandemik Covid-19 telah memberi kesan kepada gangguan waktu dan menu makan tidak terkecuali AM. Malahan berat badan mula bertambah dan kulit mulai kusam dan berminyak.

 


Menariknya di Klinik Premier ini, telah menyediakan penjagaan lanjutan dalam bidang perubatan estetik terutama yang mengalami masalah ‘sukar menurunkan berat badan’ dan ‘penuaan dan kedutan pada wajah’. Kali ini AM ingin kongsikan rawatan SUNTIKAN PROFHILO dan COOLSCULPTING.

 

SUNTIKAN PROFHILO

PROFHILO ialah rawatan baharu yang mula mendapat perhatian dalam dunia estetik! Ia adalah pelembap suntikan yang juga dikenali sebagai serum asid hyaluronik. Asid hyaluronik telah lama digunakan dalam estetik untuk meningkatkan keserian kulit, mengurangkan tanda-tanda penuaan dan kerosakan matahari. Asid hyaluronik adalah sebatian semula jadi yang terdapat dalam badan kita. Ia mempunyai kesan pelembab yang tinggi, dan boleh menahan pengekalan air, menjadikan kita kelihatan lebih segar dengan lebih banyak isipadu.


Dr Rachel Chong memberikan penerangan berkaitan Profhilo
 

Profhilo ialah asid hyaluronik tulen dalam kuantiti yang tinggi berbanding pesaing lain seperti
Juvederm, dan Teoxane, dan ia akan membentuk semula kolagen dan elastin secara bio sambil menghidratkan kulit.

 

Profhilo berfungsi sebagai serum pengubahsuaian kulit yang bukan sahaja meningkatkan tahap lembapan dalam kulit anda tetapi juga mengubahsuai tisu kulit anda yang menua. Ia berfungsi dengan melepaskan asid Hyaluronik perlahan-lahan dalam kulit anda untuk merangsang 4 jenis kolagen dan elastin yang berbeza. Kolagen dan elastin ini menguatkan ikatan tisu, meningkatkan kelonggaran kulit, meningkatkan keanjalan kulit, meningkatkan seri kulit dan memperbaiki penampilan kulit anda secara keseluruhan. Keseluruhan proses ini dipanggil pembentukan semula kulit. 


Profhilo mengeluarkan Asid Hyaluronik secara perlahan dan oleh itu ia tidak menyebabkan sitokinesis radang. Profhilo juga meningkatkan jumlah kulit di mana kulit kendur dan kehilangan volum berlaku. Dalam jangka panjang, Profhilo mendorong pengeluaran kolagen, yang boleh membantu mengekalkan tekstur kulit yang lebih licin untuk masa yang lebih lama.

 


Dengan peningkatan kelonggaran kulit, kedutan dan garis halus pada kulit kita akan berkurangan dengan ketara!

 

KEBAIKAN SUNTIKAN PROFHILO

  • Meningkatkan penghidratan kulit dan pengekalan kelembapan
  • Memperbaiki kelonggaran kulit
  • Melicinkan kedutan dan garis halus
  • Memperbaiki seri kulit
  • Mempercepatkan pembaikan dan penyembuhan kulit
  • Menyekatakan tona dan tekstur kulit

 

LANGKAH BERJAGA-JAGA MENGGUNAKAN SUNTIKAN PROFHILO

Sebelum menjalani rawatan Profhilo, perlu berunding dengan doktor yang terlatih dan diiktiraf di Klinik Premier untuk mengetahui sama ada kita mempunyai sebarang alahan terhadap ramuan dalam Profhilo.

 

KESAN SAMPINGAN SUNTIKAN PROFHILO

Tiada kesan sampingan berbahaya yang dikaitkan dengan Profhilo. Selalunya, akan terdapat sedikit lebam dan kemerahan pada titik suntikan yang akan reda dalam beberapa jam, maksimum 24 jam. Selain itu, tiada apa yang perlu dirisaukan.

 

HAD WAKTU UNTUK SUNTIKAN PROFHILO

Tiada masa henti diperlukan untuk rawatan kerana Profhilo ditadbir melalui suntikan setempat. Ia memberikan keselesaan yang hebat kepada pesakit dan tidak memerlukan ubat penahan sakit atau sapuan tambahan krim kebas selepas rawatan. Adalah disyorkan untuk menggunakan produk anti-penuaan yang mengandungi peptida untuk melengkapkan rawatan untuk meningkatkan hasil yang lebih baik. Pesakit boleh kembali ke rutin biasa mereka sejurus selepas rawatan.

 

HARGA

Kos Profhilo berbeza-beza bergantung pada volume/dos yang diperlukan. Untuk 1ml (biasanya cukup untuk 1 rawatan), kosnya antara RM 2,500 – RM 4,500 bergantung kepada klinik. Di Klinik Premier ini menawarkan kos Profhilo sebanyak RM2,800 setiap vial sahaja, termasuk perundingan dengan doktor yang diiktiraf dan susulan selepas prosedur.

 


Doktor akan mendiagnosis keadaan kulit sebelum mengesyorkan sebarang rawatan atau prosedur yang sesuai untuk kita. Adalah penting untuk mendapatkan perundingan sebelum mendaftar untuk sebarang prosedur untuk mengelakkan sebarang kejadian yang tidak diingini atau kesan sampingan.

 

COOLSCULPTING

Walaupun mengekalkan diet yang sihat dan rejim senaman yang kerap, ramai individu masih berjuang untuk mengurangkan berat badan mereka kerana kehadiran sel lemak yang degil. CoolSculpting menggunakan teknologi penyejukan yang membekukan tisu lemak, menyasarkan sel lemak (lemak degil) sambil meninggalkan seluruh badan tanpa kecederaan. Lemak subkutan adalah lemak yang wujud di bawah kulit yang lebih degil daripada lemak visceral. Apabila tisu lemak mula terurai, proses semula jadi badan akan membersihkan dan membuang sel-sel lemak dari masa ke masa, menyebabkan kita memperoleh bentuk yang lebih langsing.

 

Dr Diana Lim memberikan penerangan berkaitan Coolsculpting

Teknik penyejukan ini diluluskan oleh FDA dan telah dilakukan berkali-kali di seluruh dunia, menjadikannya pilihan yang berdaya maju untuk individu yang mencari alternatif bukan invasif kepada pembedahan atau liposuction. Tiada masa henti juga diperlukan untuk rawatan ini, membolehkan kita bangkit semula dengan segera.

 

Penyejukan terkawal digunakan untuk menyasarkan bahagian tertentu badan dengan lemak yang tidak diingini (lemak subkutan), membekukan deposit ini sambil tidak menjejaskan kulit dan sel bersebelahan. Sel-sel lemak ini kemudiannya mati, dan badan kita secara semula jadi akan mengeluarkan sel-sel mati ini pada bulan-bulan berikutnya, dan bilangan sel lemak yang lebih rendah bermakna badan kita akan menjadi lebih lansing dan mengikut bentuk tubuh yang diingini.

 

Rawatan pembekuan lemak Coolsculpting agak pantas dan hanya akan menyebabkan kita mengalami lebam ringan atau kemerahan, yang akan reda dalam tempoh yang singkat. Sesi lanjutan akan membantu menyegarkan badan kita lebih jauh, dan doktor akan menasihati kita tentang tindakan bergantung pada situasi.

 

FAEDAH

Ramai orang mempunyai tanggapan yang salah bahawa pengurangan lemak dan penurunan berat badan adalah perkara yang sama. Walau bagaimanapun, apabila berat badan kita turun, sel-sel lemak hanya mengecil dalam saiz tetapi tidak dalam bilangan. Apabila berat kita anda bertambah semula, sel-sel lemak ini hanya tumbuh semula ke saiz sebelumnya. Teknik CoolSculpting mengurangkan bilangan sel lemak dalam badan dan ini bermakna kita tidak lagi akan menambah berat badan dengan cara yang sama seperti yang dilakukan sebelum ini. Taburan sel lemak di kawasan yang tidak dirawat juga tidak berubah, bermakna kita tidak perlu risau tentang penambahan berat badan di bahagian badan yang lain.

 

Faedah lain Coolsculpting ialah:

  • Lebih daripada satu bahagian badan boleh dirawat dalam satu sesi
  • Rawatan ini sesuai untuk semua peringkat umur
  • Rawatan berisiko rendah. Tiada risiko jangkitan
  • Rawatan yang selesa dan ringkas, di mana pesakit tidak perlu dibius atau dibius sebelum menjalani prosedur
  • Meningkatkan keyakinan diri kerana peningkatan dalam penampilan tubuh badan.

 

MENGHILANGKAN LEMAK

Coolsculpting ialah teknik yang digunakan untuk membuang sejumlah kecil lemak yang tidak diingini atau tambahan (lemak subkutan) yang tahan terhadap percubaan penurunan berat badan yang lain seperti diet dan senaman fizikal. Ia boleh digunakan untuk menyasarkan lemak yang tidak diingini di kawasan perut, pemegang cinta, lengan atas, peha, belakang dan garis bra. Ia juga membantu menghilangkan lemak dengan cepat tanpa pembedahan. Coolsculpting disyorkan untuk mereka yang telah mencapai berat badan ideal mereka, bukan sebagai ukuran penurunan berat badan. Melalui ‘cryolipolysis’ sel-sel lemak akan membeku. Sel-sel lemak mati yang beku akan dikumuhkan keluar dari badan dalam masa beberapa minggu rawatan.

 

LANGKAH BERJAGA-JAGA KETIKA MELAKUKAN COOLCULPTING

Pesakit dijangka akan mengalami bengkak, lebam dan kemerahan kulit di sekitar kawasan yang dirawat, yang mungkin reda antara 7 hingga 10 hari. Rawatan ini tidak digalakkan kepada wanita yang hamil atau merancang untuk hamil dan menyusu. Keadaan lain yang tidak dicadangkan untuk menjalani rawatan adalah:

  • Gangguan saraf (neuropati diabetik)
  • Gangguan kulit radang
  • Keadaan kulit yang disebabkan oleh gangguan sistem imun (ekzema, psoriasis)
  • Sensitiviti sejuk yang tidak normal atau toleransi sejuk

 

KESAN SAMPINGAN

Tiada komplikasi atau kesan sampingan yang serius, seperti pendarahan, perubahan pigmen kulit atau parut. Reaksi alahan pada kawasan yang dirawat juga sangat jarang berlaku, kerana prosedurnya tidak memerlukan luka, bius atau ubat-ubatan.

 

JANGKAAN WAKTU SELEPAS RAWATAN

Tiada masa henti yang berkaitan dengan prosedur ini kerana pesakit boleh meneruskan aktiviti harian mereka seperti biasa sejurus selepas prosedur.

 

HARGA

Purata rawatan coolsculpting dianggarkan menelan kos antara RM 2,500 dan RM 6,000 setiap sesi. Kos bagi setiap rawatan adalah berdasarkan keluasan badan yang dirawat dan juga jenis aplikator yang digunakan. Semakin kecil kawasan rawatan, semakin rendah kos rawatan. Berbilang sesi rawatan juga boleh meningkatkan kos rawatan.

 


Kos Coolsculpting di Klinik Premier akan sangat bergantung pada jenis aplikator serta kawasan yang disasarkan. Ia terdiri daripada beberapa jenis aplikator seperti coolcurve, coolmax, coolmini dan lain-lain. Harga rawatan ini ialah RM 2,800 ke atas setiap sesi. Hanya doktor atau pembekal coolsculpting boleh menentukan aplikator yang sesuai untuk setiap permasalahan.Menariknya di sini, doktor di Klinik Premier  dilatih dengan betul dan diperakui oleh pembekal coolsculpting serta cukup berpengalaman untuk membantu pesakit yang datang untuk prosedur penurunan berat badan atau lemak.

 

Untuk sebarang pertanyaan atau konsultasi boleh datang ke Klinik Premier Bangsar di alamat No 8-10 Ground Floor, Jalan Telawi 5, 59100 Kuala Lumpur dan hubungi 012-6625552. Terdapat cawangan lain di TTDI, Puchong, Mont Kiara dan KL City.

 


KATA ALONGMURNI.

Bagi AM sendiri, penjagaan kulit wajah dan mengembalikan bentuk badan yang ideal semestinya menjadi impian dan kehendak. Dengan konsultasi yang diberikan di Klinik Premier, adalah Langkah terbaik untuk kita memahami proses sebelum melakukan sebarang rawatan. Siapa yang tak nak cantik dan memiliki tubuh yang langsing kan?? Bab kata orang ‘Untuk tampil lebih cantik semestinya memerlukan pengorbanan’.




Post a Comment

1 Comments

  1. siapa yang nak buat treatment skin dan body boleh la rekemen tempat ni..nice sharing

    ReplyDelete