Miss Shophia Shopping Hunt 5.0 Gegarkan Pulau Pinang

 

Baru-baru ini telah berlangsungnya MISS SHOPHIA SHOPPING HUNT 5.0 anjuran Tourism Malaysia bertempat di Pulau Pinang pada 28 Oktober 2023 dengan penuh meriah dan gilang gemilang. Penganjuran kali ini telah berjaya menarik penyertaan peserta antarabangsa daripada negara India, Indonesia, Singapura, Filipina, dan Brunei.

MISS SHOPHIA SHOPPING HUNT 5.0 GEGARKAN PULAU PINANG

MISS SHOPHIA SHOPPING HUNT 5.0 

GEGARKAN PULAU PINANG

Tidak seperti edisi sebelum ini terhad kepada pusat membeli-belah, MISS SHOPHIA SHOPPING HUNT 5.0 menggalakkan peserta menerokai pelbagai tarikan daripada tempat membeli-belah yang sibuk ke tapak warisan UNESCO dan kulinari yang lazat di sekitar Pulau Pinang

MISS SHOPHIA SHOPPING HUNT 5.0 memberi tumpuan khusus pada pilihan perjalanan yang mencabar, menggesa peserta untuk menggunakan pengangkutan awam dan perkhidmatan e-hailing.

Miss Shophia Shopping Hunt 5.0 Gegarkan Pulau Pinang

Sebanyak 52 pasukan dengan penuh semangat mengambil bahagian dalam MISS SHOPHIA SHOPPING HUNT 5.0 mewakili gabungan pelbagai peserta domestik dan antarabangsa, bersama dengan perwakilan media.

Malahan Tourism Malaysia menghasilkan pakej pelancongan MISS SHOPHIA SHOPPING HUNT 5.0 eksklusif, berharga pada RM1,300.00 seorang untuk pengalaman berharga selama 3 hari 2 malam. Pakej ini termasuk penginapan, tambang penerbangan dan banyak lagi, membolehkan pelancong menyelusuri keindahan tempat dan budaya Pulau Pinang yang pada masa yang sama menyertai MISS SHOPHIA SHOPPING HUNT 5.0

Miss Shophia Shopping Hunt 5.0 Gegarkan Pulau Pinang
Launching Gimmick

Timbalan Ketua Pengarah Pelancongan Malaysia, Datuk Musa Hj. Yusof dengan penuh istiadat memulakan MISS SHOPHIA SHOPPING HUNT 5.0 di The TOP, Pulau Pinang. Pengembaraan berakhir di Gurney Paragon Mall, Pulau Pinang yang merupakan lokasi tempat Exco Pelancongan dan Kreatif Negeri Pulau Pinang Ekonomi (PETACE). YB. Wong Hon Wai (Exco Pelancongan dan Ekonomi Kreatif Pulau Pinang) turut hadir telah diberi amanat pada majlis penyampaian hadiah dan menambah kemeriahan majlis tersebut.

Miss Shophia Shopping Hunt 5.0 Gegarkan Pulau Pinang
Group Photo - Winners For Domestic Media Category

Miss Shophia Shopping Hunt 5.0 Gegarkan Pulau Pinang
Group Photo - Winners For International Media Category

Miss Shophia Shopping Hunt 5.0 Gegarkan Pulau Pinang
Group Photo - Winners For Open Category

Datuk Musa Hj. Yusof, Timbalan Ketua Pengarah (Promosi) Tourism Malaysia berkata, “Miss SHOPhia Shopping Hunt 5.0 adalah perayaan penerokaan yang pelbagai dan perjalanan mampan, mempamerkan warisan budaya Malaysia yang kaya. Kami teruja dengannya kejayaan dan nantikan edisi seterusnya.”

Miss Shophia Shopping Hunt 5.0 Gegarkan Pulau Pinang
Certificate of Appreciation for Strategic Partners of
Miss SHOPhia Shopping Hunt 5.0 - Penang Edition

Antara rakan kongsi yang dihormati untuk acara ini ialah Penang Global Tourism, Pulau Pinang Development Corporation, The Top Penang, Gurney Paragon Mall, Malaysia Airlines Berhad, Firefly dan Visa. Tambahan pula, penaja seperti OZO Georgetown, The Granite Hotel Mewah, Sunway Lagoon, Lost World of Tambun dan Spritzer, di samping pusat beli-belah utama seperti Design Village, 1st Avenue Mall, Gurney Plaza dan Sungei Wang Plaza.

PERIHAL TOURISM MALAYSIA

Lembaga Penggalakan Pelancongan Malaysia juga dikenali sebagai Tourism Malaysia adalah sebuah agensi di bawah Kementerian Pelancongan, Kesenian & Kebudayaan Malaysia. Ia memberi tumpuan kepada tugas khusus untuk mempromosikan Malaysia sebagai destinasi pelancongan pilihan. Sejak penubuhannya, ia telah muncul sebagai pemain utama dalam persada pelancongan antarabangsa.

Miss SHOPhia Shopping Hunt 5.0 - Penang Edition Commitee Members
Miss SHOPhia Shopping Hunt 5.0 - Penang Edition Commitee Members

Tahun Melawat Malaysia seterusnya, yang akan berlangsung pada 2026, akan memperingati kemampanan industri pelancongan negara, yang juga selaras dengan Mampan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu Matlamat Pembangunan (UNSDG).

Tambahan pula, Tourism Malaysia secara aktif menyokong Pertumbuhan Indonesia-Malaysia-Thailand Triangle (IMT-GT), berusaha ke arah merealisasikan Tahun Melawat IMT-GT 2023-2025, dengan matlamat bersama untuk mempromosikan rantau ini sebagai destinasi pelancongan bersatu.

Post a Comment

0 Comments